torsdag 22. april 2010

Godt førsteinntrykk?

Som sagt var vi en tur i Oslo i går. Og siden jeg gikk med barnevogna, var det et par ganger jeg måtte forsere det "attraktive" området rundt Oslo S.

Det er helt tragisk at det første som møter reisende til Oslo (de som kommer med tog, buss ol til Oslo S i alle fall) er mange narkomane og "slitne" mennesker. Det er ikke akkurat veldig gøy å gå der, men av og til har man ikke noe valg.
Det verste er jo at det er blitt brukt mye penger på å pusse opp området rundt Jernbanetorget - og det er jo blitt fint ... men det er ikke så lett å se det innimellom all dritten som befinner seg der.
Jeg skjønner at det ikke er enkelt å finne et egnet sted hvor de kan oppholde seg uten å være til sjenanse for andre, men rundt Oslo S er etter det jeg kan se IKKE et egnet sted. Tør ikke tenke på hva turistene som kommer hit tenker. Og det gjelder nå ikke bare de som kommer fra utlandet.
Jeg blir både flau og skremt når jeg tenker på dette. Flau med tanke på hva slags inntrykk folk får av Oslo og Norge, og samtidig skremt over det jeg ser. Som nybakt mor synes jeg det er litt skummelt å tenke på at vesla vår skal vokse opp i et slikt samfunn. Men det foregikk vel mye rart da jeg var liten også - og det har jo gått bra med meg, så hvis vi klarer å overføre de gode verdiene over til gullet vårt, skal det vel forhåpentligvis gå bra med henne også<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar